Als een motie 'aangehouden' is, er dan al bekend wanneer daar men daarop terugkomt, en zo ja, wanneer?

Als een motie in het kabinet de status 'Aangehouden' (Voorbeeld: https://www.partijvoordedieren.nl/kamermoties/motie-ouwehand-tijdpad-voor-stop-verkoop-ongeschikte-huisvesting-huisdieren)- heeft, dan betekent dat toch dat men er later op terug gaat komen? Maar weet men dan al wannéér men dat doet, of kan dat op elk moment zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Niet het kabinet, maar de Kamer (in het bijzonder de indiener(s) van de motie) zal een motie aanhouden. Wanneer daar op wordt teruggekomen is onbekend. Dat moment is afhankelijk van allerlei factoren: extra overleg of onderzoek, het wachten op de resultaten van ander overleg of onderzoek (binnen of buiten het kabinet of de Kamer(s)), het ingaan van (andere) wetgeving, etcetera. Het kan dus heel lang duren voordat een motie opnieuw in behandeling wordt genomen.

Overigens vind ik het wel extreem lang duren bij de motie uit jouw voorbeeld. Deze is ingediend in december 2013. Misschien kan je, als je dat wil, bij de Partij voor de Dieren informeren of de motie intussen nog is behandeld. Mogelijk staat de informatie nu verkeerd op de website en is de behandeling van de motie al lang geleden afgerond.
Antoni
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Op websites van de Tweede Kamer vind ik deze informatie: Op 13 maart 2014 is besloten de motie van kamerlid Ouwehand opnieuw aan te houden. Op 28 mei 2014 is besloten de motie van kamerlid Ouwehand opnieuw aan te houden. Op 3 december 2014 is besloten de motie van kamerlid Ouwehand opnieuw aan te houden. Blijkbaar zijn er redenen de motie voorlopig niet (verder) te behandelen.
Antoni
9 jaar geleden
Mocht je (zelf) meer informatie willen zoeken, dan is het nummer van de motie handig: 28286-693. 28286 is het nummer van het onderwerp Dierenwelzijn, 693 is het volgnummer van de motie.